Training bedrijfsintegratie 1-12-20

Wat waren de leerdoelen van de deelnemers tijdens deze training bedrijfsintegratie?

Op 1 december j.l. hebben we weer op een locatie in Hoofddorp een hele dag in een Coronaproof setting een training over bedrijfsintegratie gegeven. Een groep van 8 cursisten was deze keer van de partij. Van uitzendbranche, fiscaal advies, digital consulting, toeleveranciers automotive, accountancy, finance support en energieleverancier. Zowel corporate als DGA.  Een mooie groep en prima interactie. Bedrijfsgrootte tussen de 50 en de 1000 man.
Op basis van de beschreven ervaringen van de deelnemers was slechts 25% van de acquisities waarbij de deelnemers nu of in het verleden betrokken zijn geweest succesvol. Dat is een magere score. De onderwerpen waarover deze deelnemers een specifieke leerbehoefte hadden waren:

  • de valkuilen van integraties.
  • waarom zijn integraties niet succesvol, wat zijn de redenen of oorzaken?
  • wat is een exit strategie/ groeimodel en hoe organiseer ik waardebehoud.
  • wat zijn de harde en de zachte factoren van een integratie.
  • hoe krijg ik de belangrijkste spelers op één rij waarbij men de uitgangspunten onderschrijft.

Onderwerpen training bedrijfsintegratie

De onderwerpen die tijdens deze training bedrijfsintegratie besproken zijn worden hieronder weergeven:

  1. Waarom MenA?
  2. De uitdagingen, de valkuilen en de emoties.
  3. Integratie framework en haar onderdelen (visie, benadering, beheersing, waardebehoud, waardecreatie, personeel en cultuur)
    1. Het doel van de verschillende onderdelen van det framework.
    2. De uit te voeren activiteiten tijdens de verschillende stappen.
    3. De randvoorwaarden en uitgangspunten.
    4. Voorbeeld templates.
  4. Een aantal cases.

Maar het mooiste van de training is dat we deze deelnemers niet alleen antwoord hebben gegeven op de leerbehoefte, maar ook dat we een compleet integratieconcept hebben geïntroduceerd en toegelicht, waarmee direct gestart kan worden. Uiteraard bieden we de nodige after sales support. Dus als er vragen zijn van de deelnemers, dan beantwoorden we die graag.

Wil je ook ervoor zorgen dat je acquisitie rendeert, neem dan contact op. We helpen je graag verder!