Blog

1DayFly: 01-2019

Hier komt Een subtitel van dit blog bericht te staan.

Leestijd: < 1 minuut

De Casus: 1DayFly is failliet na een mislukte overname

1DayFly was in 2006 een van de eerste kortingenwebsites in Nederland, en groeide de daaropvolgende jaren snel door overnames van branchegenoten. Dagelijks verstuurde het bedrijf 350.000 e mail berichten met enkele aanbiedingen, die alleen maar één dag geldig waren. Eind vorige week moest het bedrijf echter uitstel van betaling aanvragen, kon zij niet meer aan haar verplichtingen voldoen en was het einde verhaal. Het is de vraag of de klanten die daar recht op hebben, hun geld terug krijgen.

Mislukte overname is de oorzaak

Gisterenmiddag is de surseance van betaling van 1DayFly omgezet in faillissement, bevestigt curator Vermeeren tegenover RTL Z. Wat de precieze oorzaken van het bankroet zijn, weet hij nog niet. “Het lijkt erop dat een mislukte overname een rol speelt. Een van de overgenomen bedrijven presteerde veel minder dan verwacht, en dat had ook financiële consequenties. Maar nader onderzoek moet nog volgen.”

Eerst moet Vermeeren zich richten op een mogelijke doorstart van 1DayFly. Die acht hij waarschijnlijk. “Er hebben zich vijftien partijen bij ons aangediend, die wel waren geïnteresseerd in een mogelijke overname. Dat zitten concurrerende kortingensites en leveranciers bij, maar ook grote partijen als bijvoorbeeld uitgevers.”

Zes bieders voor 1DayFly

De termijn waarop geïnteresseerden hun daadwerkelijke bieding op 1DayFly kunnen inleveren, loopt vandaag af. “Inmiddels zijn al zes biedingen binnen, maar dat aantal loopt waarschijnlijk nog op.” Dat betekent niet dat Vermeeren morgen al een keuze kan maken, benadrukt hij. “De kopers van 1DayFly willen nog antwoord op vragen, contracten inzien en personeel spreken. En wij moeten nog kiezen welke kandidaten het meest serieus zijn, en er voor kunnen zorgen dat het bedrijf dit keer wel een succes wordt.” De curator hoopt eind deze week meer duidelijkheid te kunnen geven over de doorstart van 1DayFly.

Bron • RTL Z / Mathijs Smit

Bespreken hoe we uw groeistrategie laten werken?

Wat uw branche ook is, het is essentieel om te begrijpen hoe u van het nu naar het volgende kunt gaan om de zakelijke uitdagingen van vandaag om te zetten in het succes van morgen.