Hibou
HIBOU is een joint venture van het marktonderzoeksbureau MWM2. Het datagedreven marktonderzoeksbureau richt zich onder andere op het analyseren en rapporteren van sentiment op social media met betrekking tot bedrijven en organisaties. Deze zogenoemde social listening kan op diverse manieren gebruikt worden. IntegrationPeople gaat de tool inzetten bij integraties en afsplitsingen.Wat vinden beide partijen van deze samenwerking?
“Groot pluspunt van social listening is dat wij ontzettend snel data kunnen verzamelen over betrokken stakeholders met betrekking tot bedrijven en organisaties. Zo kom je heel snel te weten hoe er extern wordt gesproken en gedacht over bijvoorbeeld een veranderingsproces binnen jouw organisatie”, aldus Manager Social Insights Aniek Schmal.
Ook Evert Oosterhuis, partner van IntegrationPeople, denkt dat hij de vruchten gaat plukken van deze samenwerking “Deze dienstverlening is echt van toegevoegde waarde. Het social listening instrument biedt een snelle en directe terugkoppeling over allerlei groepen stakeholders heen. Daardoor maakt het een doelgerichte en op feiten gebaseerde bijsturing van een integratieproject mogelijk.”