
We realiseren de groeistrategie van organisaties door het integreren van geacquireerde organisaties of onderdelen daarvan. Deze acquisities kunnen onderdeel uitmaken van een op buy and build gerichte groeistrategie.
Tot 15% van de acquisities is succesvol, dus tot 85% is dat niet. Deze tot 85% heeft te maken met een aantal veelvoorkomende uitdagingen.
De praktijk heeft uitgewezen dat commissarissen, CEO’s en CFO’s bij het aansturen en samenvoegen van acquisities en bij carve outs een aantal veelvoorkomende uitdagingen tegenkomen.
Als deze niet (proactief) worden voorkomen of worden opgelost, ontstaan er hectische situaties en onnodig ‘gedoe’ met stakeholders, waardoor de beoogde resultaten en de waardeontwikkeling niet bereikt worden. De focus verschuift dan onterecht naar het managen van de integratie of de carve out.
Door je bewust te zijn en kennis te hebben van de veelvoorkomende uitdagingen bij een bedrijfsintegratie en bij een carve out en hierop actief in te spelen, verloopt zo’n proces soepeler en levert deze rust, beheersing en betere resultaten voor alle betrokkenen op.

We realiseren de M&A groeistrategie van organisaties en bedrijven in de Midmarket door niet strategische activiteiten of bedrijfsonderdelen af te splitsen.
Echter, bijna 50% is succesvol, dus meer dan 50% is dat dus niet. Deze laatste groep heeft te maken met een aantal veelvoorkomende uitdagingen.